Amerikalı ve Çinli araştırmacılardan oluşan bir ekip, sosyal medyadaki sigara karşıtı kampanyaların etkinliğini analiz ederken, sigara içenleri bırakmanın beklenmedik bir yolunu keşfetti. Araştırmacılar; en etkili yayınların, zararlı maddelerin vücut üzerindeki etkileri ve pasif içiciliğin evcil hayvanlar için riskleri hakkındaki yeni bulguları anlatan yayınlar olduğunu buldu.
Çalışmanın yazarlarından biri olan Fairfax, ABD’deki George Mason Üniversitesi’nden Hong Xue şöyle açıklıyor: “Sonuçlarımız, insanların sigara içmenin evcil hayvanlar da dahil olmak üzere önemsedikleri kişilerin yaşamları üzerindeki olumsuz etkileri hakkındaki gönderilere en güçlü tepkiyi verdiğini gösteriyor.” Yeni bulguların gelecekteki sigara karşıtı kampanyalar için yararlı olabileceğini de sözlerine ekledi.
Çalışmada, 2018’den 2021’e kadar sosyal ağlarda 3.500’den fazla gönderinin ve 28.000’den fazla yorumun makine öğrenimi teknolojisi kullanılarak analiz edildiği belirtiliyor.